Voor een optimaal gebruik van onze motorhoezen adviseren wij onderstaande gebruiksinstructie te volgen
We adviseren de hoes niet te gebruiken als:
- De motor nog erg nat is
- De motor nog erg heet is, ondanks onze hitte bestendige binnen panelen, kan het gebeuren dan de uitlaat toch te heet is.
(vooral kort na een intensieve rit kan de uitlaat nog erg heet zijn)
- Bij motoren met luchtkoeling (b.v. Harley's) is het verstandig even te wachten met het plaatsen van de hoes.
Deze motoren zijn heet op andere plekken dan enkel de uitlaatposities. Om beschadiging van de hoes en motor te voorkomen is het beter
even te wachten tot dat de meeste hitte uit de motor is.
- Controleer goed of de uitlaat de hoes raakt op de hittebestendige binnen panelen welke aan de binnenkant van de hoes zit, als de uitlaat in contact komt
met de hoes naast de hitte bestendige panelen dan kan de hoes beschadigt raken.
- Het stormt, om schade aan de motor (b.v.omvallen) maar ook aan de hoes te voorkomen.
Slotoog(en)
De motorhoes voorzien van een slotoog 2 stuks (aan beide zijde 1 oog), de diameter is 40 mm dit is ruim voldoende om een slot (kabel of b.v. ketting) door te voeren.
We adviseren (met name bij een ketting slot) dit met enige voorzichtigheid uit te voeren, het oog kan uit de hoes scheuren als dit met veel geweld wordt gedaan.
Gebruik en onderhoud
* De motorhoes heeft een voor- en achterkant. Dat wil zeggen dat de motorhoes maar op één manier over de motor kan, hierop te letten bij plaatsen van de hoes.
* De hoes dient over een zo droog mogelijke motor te worden aangebracht
* De bevestig band dient ter opwaaien van de hoes, deze band dient niet te strak te worden aangespannen (hele) grote krachten op de band kunnen de hoes doen uitscheuren
* Na een periode van gebruik max. 2 weken, of na een periode met regen adviseren we de motor af en toe even te 'luchten'.
* Let op bij gebruik van de hoes op de positie's van de hete delen van de motor, de hittebestendige delen zitten links en rechts achter in de hoes, de hoes kan beschadigt raken als de hoes in contact komt met een heet deel, anders dan bij deze hittebestendige delen.
* Bij harde wind adviseren we de motorhoes goed vast te zetten met de daarvoor aanwezige bevestigingsband
* Bij storm adviseren we de hoes niet meer te gebruiken de krachten kunnen dan te groot worden, er kan schade aan de hoes of motor (b.v. omvallen) onstaan.
* We adviseren de hoes tenminste 1 maal per jaar in te spuiten / wrijven met onderhouds spay of b.v. siliconenspray (bij langdurig buiten gebruik).
* De hoes kan (het beste) schoon worden gemaakt met water (max 40 graden) en een boender of doek.
* Gebruik geen (agressieve) schoonmaakproducten.